torsdag 21 oktober 2010

Har ni sett

de här supersöta små stickorna? De kallas för dominostickor och är så söta att man bara vill ha dom.

Jag har köpt några mönster från Alan Dart och tänkte försöka att sticka amigurumi bara för att prova. Har testat att göra en tidigare (visar bild igen)

Söt som socker men så töligt att sy ihop alla delarna. Bättre att kunna sticka runt som när man virkar men det var besvärligt med "vanlig" längd på strumpstickorna. De här tror jag blir perfekta att testa med.
Ha en solig dag.

2 kommentarer:

SUADDA sa...

Åh, så söta stickor!
Ser ut som godispinnar! =)

Tack för tipset om Alan Dart! Han måste jag lägga till min länksamling...för mönster till "stickade" amigurumisar!
Kanske också provar någon gång ;)

Trevlig dag till dig!

Käranån sa...

Jag är helt imponerad av dig när du har STICKAT den lilla söta figuren och sen SYTT ihop den...söta små stickor du har där...