tisdag 6 juli 2010

Inspirerad av Suadda

så kommer nu ett inlägg som eventuellt kan falla under rubriken montering. Min kära kollega som gift sig skulle ju naturligtvis inte bli utan amigurumis som ett minne av den stora dagen. Sagt och gjort, jag satte mig med följande saker framför mig.



Allt man behöver för en amigurumimontering!

Först är det bra om man sorterar lite.



Ser lite prydligare ut nu.

Hoppsan vart tog bilderna på arbetsmomenten vägen??
Det blev en brudgum i stället.



Sen blev det ett hjärta och en bukett.



Men vad jag får vänta länge på min brud........



Here comes the bride...



Så fina vi är ihop.



Och vem sjöng på bröllopet om inte.....






Sarah Dawn Finer i sin påfågelsklänning och med den stora hårknuten!!! Det är inte alla som får henne att sjunga Kärleksvisan till sin ära.

Stort grattis till brudparet och länge leve kärleken.

Mönstret på nallarna är från Conticha på Etsy och SDF är inspirerad av Suzette-mönstret från Gourmetcrochet. (Som ni kanske förstår är jag ett stort SDF-fan)

5 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Åh gu va fint. Kul att hitta till din fina blogg:-)
KRAM/Veronica

SUADDA sa...

Oj vad mycket små delar! Roligt att se!
Nallarna är jättesöta!
Sarah Dawn Finer är helt underbar med sin klänning...gillar den skarpt!...ser ju ut som fjädrar det med...men visst är det tyg?

Fiff sa...

Så bedårande söta nallarna är!

Amigurumiwoman sa...

Tack för era fina kommentarer. Klänningen är först virkad i ett blått garn, sen har jag sytt en klänning över det virkade i guldfärgad tyll och efter det jag jag limmat fast påfågelfjädrar på tyllen. Mycket pill men vad gör man inte för sin idol!!

Kristina sa...

De fina nallarna bor nu hemma hos mig och mår mycket bra. Brudgummen (Björn!) har återhämtat sig väl efter sin långa väntan... Tack gulliga Ulrica - de har en hedersplats.