tisdag 1 juni 2010

Det roliga är

att så många är engagerade i mina små alster. Mamma och Pappa är ivriga påhejare och ger bort amigurumisar till höger och vänster. Under veckan som gick levererades följande godingar till mina jössehäringska släktingar.



Lilla Chloe är gjord från ett mönster av underbara Debi McCarthy-Beckett som har sidan Teds from threads. Från henne har jag köpt garn och hon har hjälpt mig med diverse. En underbar kvinna!! Lilla Chloe blev dock inte alls så söt som när Debi gör henne men för att vara första minibjörnen så är jag rätt så nöjd ändå. Jag kan säga att hon är virkad med en virkkrok som är 1,25 m.m. det är inte mycket. Plåster på fingret är ett måste. Det känns som en nål varje gång man sticker virkkroken i maskan mot fingret. Min moster blev dock otroligt glad för henne.



När jag kom in på Stick och Sy och frågade efter Schillerstövarbrunt höll till och med Lena och Ann på att ge upp. Men när morbror har en Schiller så måste ju färgen stämma så klart! Detta är morbrors åttioårspresent. Grattis från lilltösa. Mönstret är underbara Paolas, Deliciouscrochet.



Vad ger man en kusin som har allt, är intresserad av jakt och fyller femtio? En älg såklart! Kom inte och säg annat än att detta är en av de sötaste älgarna du sett. Nuts about crochet har gjort mönstret och det finns att köpa på Etsy. Grattis kära kusin.

Inga kommentarer: