onsdag 2 juni 2010

Vissa amigurumisar

blir det något speciellt med. Som denna lilla krabat till exempel.



Han är en skyddsängel och jag lovade mig själv att aldrig ge bort honom till någon annan i hela världen. Inte för att han är söt eller för att han har inneboende övernaturliga krafter som skyddar mot allt ont i världen. Nej anledningen var att hans hår består av en miljard franska knutar och det är inte att leka med att försöka göra om det en gång till!!!

Men så hände ju det där övernaturliga som kan hända med skyddsänglar. Plötsligt fanns det ju någon som behövde honom bättre än jag själv. Nu bor ängeln hos min systers svåger och hjälper honom i hans viktiga och tunga arbete. Där gör han förmodligen större nytta än i min amigurumisäck hemma.

Mönstret är från Paola, Deliciouscrochet.

Inga kommentarer: